Kurser og forløb til arbejdspladser
Bedre Kommunikation støtter og træner enkeltpersoner, ledere og teams i at navigere effektivt gennem fagligt og personligt udfordrende kommunikationssituationer.
Vi arbejder for at skabe varige forbedringer, styrke dialogen og hjælpe med at implementere nye måder at kommunikere på, der kan indgå konstruktivt i arbejdspladsens hverdag.
Når kommunikation bliver en udfordring, kræver det indsigt og strategier at håndtere. Med en kombination af retorisk og psykologisk ekspertise tilbyder vi sparring og rådgivning til ledere, HR og andre fagpersoner, der står over for komplekse kommunikationssituationer.
Justering eller ændring af kommunikationsform
Når en medarbejder skal justere sin kommunikationsform kan det være efter kritik eller påbud - eller det kan være personen selv, der ønsker at forbedre sin kommunikationsform. Denne type forandringsproces kan føles dybt personlig og meget udfordrende.
Vores mål er at støtte medarbejderen i at bevare sin faglige styrke, samtidig med at han/hun tilpasser sig de krav, arbejdspladsen stiller.
Vores tilgang er respektfuld, venlig og direkte – og altid meget praksisnær.
Individuelle forløb
Bedre Kommunikation har en praksisnær og helhedsorienteret tilgang, hvor vi kombinerer refleksion, strategier og øvelser. Vi hjælper med at forstå dynamikker, afprøve nye tilgange og træne konkrete situationer, så kommunikationen bliver mere klar, professionel og effektiv.
Fokus vil fx være på:
Forståelse af egne og andres reaktionsmønstre
Blinde vinkler i egen kommunikation
Stemmens og kroppens rolle i kommunikationen
Det sproglige udtryk og dets virkning
Forberedelse af svære samtaler
Hos Bedre Kommunikation træner vi konkrete samtalesituationer med blik for både individet og den sammenhæng, vedkommende indgår i.
Vi hjælper, når du skal:
Formidle budskaber, som vækker modstand – fx kritik, krav eller uønskede ændringer
Navigere i følelsesladede situationer, hvor det personlige risikerer at overdøve det faglige
Stå fast i svære relationer – uden at miste ansigt, autoritet eller loyalitet
Vi forener to stærke fagligheder i vores tilbud
-

Hanne Smith Pedersen
Hanne er retoriker og ekspert i stemmebrug, sprog og udtryk med mange års erfaring som underviser og rådgiver.
Hanne har et godt øre for nuancerne i den mundtlige formidling og kommunikation mellem mennesker.
-

Ellen Hansen
Ellen er supervisor, organisationskonsulent og terapeut med stor erfaring i at bidrage til at løse problemer på arbejdspladser.
Ellen har en dyb forståelse for både de store organisatoriske linjer og de individuelle udfordringer hos den enkelte medarbejder.