
Bedre Kommunikation ruster dig til at håndtere udfordrende samtaler med ro og selvsikkerhed, så du kan yde dit bedste
Står du over for en udfordrende kommunikationssituation?
Vi tilbyder en enkelt session, der straks kan hjælpe dig videre. Sammen med dig sætter vi fokus på, hvordan du kan stå stærkere i en konkret samtale, f.eks. en jobsamtale, en medarbejderudviklingssamtale (MUS), eller når der er konflikter under opsejling. Ønsker du at udvikle din kommunikation eller ændre en uhensigtsmæssig kommunikationsform? Vi tilbyder et forløb, som udvikler din kommunikationsform. Ved at kombinere psykologisk indsigt med retoriske teknikker, giver vi dig en helhedsorienteret forståelse af, hvordan du kan forbedre både din personlige og professionelle kommunikation – en forandring, der kan gøre en markant forskel i både dit privat- og arbejdsliv.
Begge tilbud byder på strategier til at navigere sikkert igennem komplekse situationer:
- Du får redskaber til at håndtere komplekse kommunikationsudfordringer på en mere hensigtsmæssig måde.
- Du får to eksperters perspektiver samlet i et intensivt minikursus eller forløb, skræddersyet efter dine behov.
- Du kan få personlig sparring på emner og udfordringer, som du ikke ønsker at tage op i en større kursussammenhæng.
- Vi arbejder i en rolig og produktiv atmosfære med plads til både alvor og befriende aha-oplevelser.
Hvad får du ud af det?
Når du får et 1:1-forløb hos Bedre Kommunikation, er du i centrum. Du får ikke blot én, men to eksperter til rådighed, og vores tilbud tilpasses præcis til dine behov og de situationer, du ønsker at fokusere på.
Vi bygger bro mellem sessionerne og din virkelighed ved at omsætte sessionens erfaringer til håndgribelige skridt, der er enkle at arbejde videre med. Med vores støtte får du mod på at håndtere aktuelle situationer på nye måder.
Målet er, at du opnår en dybere forståelse af dig selv, og sammen med os opdager du de ressourcer og potentialer, du kan trække på i forhold til de udfordringer, der har bragt dig til os.
Hvordan foregår det?
Vi gennemgår aktuelle situationer og taler om, hvordan du ønsker, de skal udvikle sig. Hanne og Ellen giver input, øvelser og præsenterer forskellige muligheder, så du får en større bevidsthed om, hvordan dit udtryk i sprog, stemme og kropssprog påvirker andre – og hvordan andres udtryk påvirker dig.
Du lytter, justerer, og vi tilpasser de teknikker, vi arbejder med, så de passer til dine mål. Herefter får du mulighed for selv at afprøve de nye teknikker og gennemspille de dynamikker, vi har arbejdet med.
Vi forener to stærke fagligheder til dine behov
Ellen er supervisor, organisationskonsulent og terapeut med omfattende erfaring i at navigere komplekse arbejdspladsudfordringer. Hendes forståelse for både organisatoriske strukturer og individuelle behov gør, at hun kan tilbyde skræddersyede løsninger, der passer præcist til din situation.
Hanne er retoriker med en specialisering i stemmebrug og udtryk. Gennem mange års arbejde med erhvervsfolk har hun hjulpet enkeltpersoner med at finde deres autentiske stemme og styrke deres kommunikative færdigheder.
Vi tror på, at den bedste udvikling sker i et læringsmiljø, hvor du føler dig set og hørt. Derfor tilpasser vi altid vores metoder til dine specifikke mål og udfordringer, så du kan udforske nye og effektive måder at forbedre din kommunikation på. Med vores kombination af traditionelle og kreative tilgange hjælper vi dig med at finde de værktøjer, der giver mening for dig – alt sammen i et trygt og støttende rum, hvor din personlige udvikling er i fokus.
Eksempler på vores ydelser
-
Vi tilrettelægger et forløb helt efter dine ønsker. Det kan bygges op, så vi starter med 2 timer med 2 undervisere, og derfra kan vi aftale lige så mange sessioner, som du har brug for.
Du er altid velkommen til at kontakte os mhp. et skræddersyet forløb, der matcher dine ønsker, behov og økonomi.
-
Dette tilbud passer til dig, der
vil i dybden med en problematik, som udfordrer dig
foretrækker ene-undervisning, hvor der også kan arbejdes med private temaer eller mønstre
vil have forskellige vinkler og metoder til at ændre kommunikationen
-
I en opfølgende session med 2 undervisere kan vi uddybe de problematikker, vi har været inde på tidligere eller arbejde videre med flere perspektiver og teknikker.
En opfølgende session kan også være 1-til-1 hos enten Hanne eller Ellen.
-
2-timers session med 2 undervisere:
2.500 kr.
Opfølgende session med 2 undervisere:
1.600 kr. for 1 time
2.500 kr. for 2 timer
Opfølgende session med 1 underviser:
1.100 kr. pr. time
-
2-timers session med 2 undervisere:
3.500 kr. plus moms
Opfølgende session med 2 undervisere:3.500 kr. plus moms for 2 timer
2.000 + moms for 1 time
Opfølgende session med 1 underviser:1.500 kr. plus moms pr. time
Hvad får du ud af det?
-
🚀 Værktøjer til forandring
Du får ideer til andre handlemåder: hvad kan siges og hvordan kan det siges. Vi finder fx gode sætninger og du træner hvordan du siger dem.
-
🎭 Aktiv inddragelse
Oplev undervisere afprøve forskellige roller og dynamikker - og sammen med dig eksperimentere med at finde måder, der passer dig godt.
-
💡Friske perspektiver:
Du får nye vinkler - og du får afprøvet de nye måder at forholde dig på, så du kan mærke det i kroppen og på stemmen.
-
🌐 Systemisk forståelse
En mulighed for at se på de svære situationer i et systemisk perspektiv som både omfatter dig og det system, du er en del af.
-
🏋️ Praktiske øvelser:
Få skræddersyede øvelser, der styrker din krop, stemme og mentaliseringsevne. Øvelser, der kan bruges i din forberedelse, i situationerne og i din efterbearbejdelse af disse.
Hvem er typiske målgrupper?
-
Ledere på alle niveauer
Projektledere
Fagpersoner med tillidsposter
Politikere
-
Undervisere
Formidlere
Studievejledere
-
Social- og sundhedssektoren
Foreninger og bestyrelser
Politiske organisationer og NGO’er
Jurister, konsulenter og rådgivere
Fagpersoner, der arbejder i konfliktfyldte felter
-
Personer med taleangst eller tilbageholdenhed
Personer, der har fået en vane med ikke at få sagt så meget, og derfor er ude af træning.
Personer, der kan blive til større gavn i organisationen, hvis de indgår mere aktivt.
Personer, der kan blive selvbebrejdende over ikke at få sagt, det, de vil.
-
Nogle gange rettes der kritik mod fx en leder eller en medarbejder, der måske på mange måder er dygtig, men har en kommunikationsform, som andre oplever som problematisk.
Til tider kan en sådan kommunikationsform stå i vejen for at man kan blive i jobbet.
Selv om man måske godt kan se problemet, kan det være svært at ændre på sig selv.